Szeretettel köszöntelek a Klub SEAT közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Klub SEAT vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Klub SEAT közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Klub SEAT vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Klub SEAT közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Klub SEAT vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Klub SEAT közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Klub SEAT vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Beszéljenek a számok! 2008-ban 153 000 új és 24 000 használt autó kapott magyar rendszámot az MGE adatai alapján. 2012-re kiegyenlítődött az arány 53-53 ezer darabbal, tavaly viszont 67 500 újra 97 000 használt autó forgalomba helyezése jutott Magyarországon.
Mivel szemmel láthatóan sokan hoznak be használt autót és még sokkal többen lehetnek, akik tervezik a magánimportot, igyekszünk segítséget nyújtani a legnépszerűbb netes keresők, elsősorban a Mobile.de használatában. Cikkünk tehát nem azoknak szól, akik ezzel kelnek és fekszenek, hanem az első autójuk behozatalában gondolkodóknak.
HU: más kint a vizsgarendAkár németül, akár angolul használjuk a keresőt, az alapvető kritériumok adják magukat (típus, ár, futott kilométer stb.) Az első nehézség a HU lehet, ami az angolban is HU. Ez a Hauptuntersuchung rövidítése, a műszaki vizsga érvényességét jelöli. Az első műszaki új autókra Németországban három évig érvényes (itthon négy), utána egyformán 2-2 évente kell vizsgáztatni a kocsikat.
Export-importOffers for
Business, Ex-/Import illetve Gewerbe/ Ex-import: alapértelmezésben a
kereső nem jeleníti meg a kivitelre szánt autókat, tehát ezt át kell
állítani, mert épphogy kivinni szeretnénk az autót. Ez a funkció elvileg
a kereskedőknek jó, mert nettó árakon lehet szerepeltetni a használt
kocsikat.
Egy
autó fél év/6000 kilométer használat után számít használtnak, ilyenkor a
vevő eldöntheti, hogy visszaigényli-e a származási ország áfáját és
befizeti az otthonit, vagy megveszi áfásan a kocsit. Mivel kint 19,
itthon 27 százalék a forgalmi adó, nem érdemes visszaigényelni, majd
itthon majdnem a másfélszeresét befizetni. Az áfacsaló nepperekre most
nem gondolunk.
Az exportos kocsikra a német kereskedőknek nem
kell garanciát vállalniuk, mint belföldi eladáskor, így sok olcsóbb,
öreg, garanciális szempontból kiszámíthatatlan autót eleve csak exportra
hirdetnek meg. Itt az any vagy beliebig a jó válasz, hogy a kivitelre
szán autók is megjelenjenek.
Tipp: eladóként német magánszemélyeknek nincs garanciális kötelezettségük az autóval, de kereskedőknek igen. Ha kivisszük az autót, akkor ez biztosan nem fenyegeti az autókereskedőt. Alkudozás során erre hivatkozva lejjebb mehet az ár.
Nem roncs, ami forgalomképtelen!A
bővített kereső (detailed search/Detailsuche) egyik legfontosabb tételét
középtájon, az üzemanyagfajta és a sebességváltó opciók alatt találjuk.
A roadworthy/fahrtauglich szó szerint járóképest jelent, Ezt a
négyzetet inkább nem pipálnánk be, mert ezzel az üzemképes, akár
vizsgás, de a forgalomból kivont autók tömege is kiesik a keresésből.
A
keresőben ezt a checkboxot beikszelve a tegnapi 1 453 052 autós
állomány 867 959-re csökkent. Ennyien biztos nem hirdetnek üzemképtelen
autót. Tehát nemcsak a kert végében rohasztott kocsikat szűri ki a
rendszer, hanem a lejelentett (abgemeldet) autókat is. A lejelentés elég
gyakori Németországban, ha egy autó eladósorba kerül.
Kiindulási alapként a Mobile.de szolgál, de nem biztos, hogy ott találjuk meg a vágyott autót. Nem szabad kihagyni az AutoScout24.de
oldalt sem. Erős az átfedés a két portál kínálata között, de hónapokig
Smart Forfourokat nézve feltűnt, hogy olyan autók bukkannak fel az
Autoscouton, amelyek a Mobilén nincsenek fent és viszont. Szóval nem
ússzuk meg a párhuzamos hirdetésfigyelést, de ez a szolgáltatás az
AutoScouton jóval könnyebben beállítható és nekem praktikusabb volt a
térkép elérése is a meghirdetett autó helyéről.
Nem mindenki
járművekre specializált oldalakon hirdeti meg kocsiját. Érdemes ránézni
az E-bayre és főleg annak kevésbé ismert apróhirdetései felületére. Ez
az az E-Bay Kleinanzeigen,
ahol rá lehet bukkanni jó ajánlatokra, Sajnos a keresést itt nagyban
megnehezítik az adatszegény hirdetések. Sokszor még az sem derül ki a
kocsiról, hogy az az 1,5 literes motor benzines-e vagy dízel. Arra pláne
ne számítsunk, hogy minden felhasználónak eszébe jut közölni, hogy az
adott A4 2,0 TDI épp 120, 136, 143, 177 vagy 190 lóerős-e.
Eldugott szervizkönyv
Bár
fontos szempont, a szervizkönyves karbantartást jól eldugták az oldal
designerei. Valamiért legalul, a speciális autók között, a további
extrák után találni a full service history/scheckheftgepflegt kitételt.
Itt lehet beállítani azt is, ha valaki mozgáskorlátozottaknak megfelelő
kocsit (behindertengerecht ill. disabled accessible) vagy taxit venne.
Érdemes
a részletes kereső legalsó sávjáig legörgetni, ahol oly fontos
kritériumokat állíthatunk be, mint a nemdohányzó tulajt vagy magánembert
eladóként, aki vélhetően szavahihetőbb a profi
használtautó-kereskedőknél.
Itthon belefutni olyan hirdetésekbe, amelyek magánszemélyként jelölik meg a tulajt, jóllehet az illető életformaszerűen, haszon reményében és eladási céllal hoz haza autókat. Tehát ő gyakorlatilag kereskedő, csak nincs telepe. Sok ilyen "nepper" van, akinél a ház előtt vagy az udvaron áll 2-5 autó, amit épp pörget. Németországban ez nem jellemző, ha az eladó a hirdetés szerint magánember (privat), akkor nem egy kereskedő (dealer/Händler.) Persze ott is ki lehetne trükközni több regisztrációval a magánemberek számára ingyen feltölthető keretet, ami egyszerre két aktív hirdetés és havonta maximum két autó.
VB és FestpreisHa
egy autót vonzóbb áron hirdetnek, mint a hasonlókat, számítsunk rá,
hogy az árból akár 10 százalékot sem lehet lefaragni, főleg
magánembereknél. A pofátlan és mértéken felüli alkudozás idegen attól a
világtól, ne égessük le magunkat és főleg a magyar nemzetet! A
Festpreis, Endpreis vagy fix Preis véglegesnek szánt eladási árra utal, a
Verhandlungsbasis vagy VB az irányárat jelöli.
Aki kedvet
kapott a magánimporthoz, itt egy Focus behozataláról írunk. Olcsóbb a
hazaiaknál, csak szebb vagy fölösleges az egész hercehurca?
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Kiugróan jók a Seat első negyedéves eredményei 2017-ben
A SEAT a Mobil Világkongresszuson mutatja be legújabb digitális projektjeit
A Seat Ateca az év legészszerűbb újdonsága
Sokkal okosabb és kicsit frissebb a SEAT Leon