Seat: Meglepetésbetűvel jön az új rendszám

Szeretettel köszöntelek a Klub SEAT közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 422 fő
  • Képek - 580 db
  • Videók - 404 db
  • Blogbejegyzések - 189 db
  • Fórumtémák - 20 db
  • Linkek - 146 db

Üdvözlettel,

Klub SEAT vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Klub SEAT közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 422 fő
  • Képek - 580 db
  • Videók - 404 db
  • Blogbejegyzések - 189 db
  • Fórumtémák - 20 db
  • Linkek - 146 db

Üdvözlettel,

Klub SEAT vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Klub SEAT közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 422 fő
  • Képek - 580 db
  • Videók - 404 db
  • Blogbejegyzések - 189 db
  • Fórumtémák - 20 db
  • Linkek - 146 db

Üdvözlettel,

Klub SEAT vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Klub SEAT közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 422 fő
  • Képek - 580 db
  • Videók - 404 db
  • Blogbejegyzések - 189 db
  • Fórumtémák - 20 db
  • Linkek - 146 db

Üdvözlettel,

Klub SEAT vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

network.hu

Nem az abc-ben soron következő betű jön pár hónap múlva, az N kifutása után.

 

Várhatóan év végén érkezik az új rendszám az autókra. Az N betű jóval gyorsabban kifut a közvetlenül előtte használt M és L betűknél, aminek egyszerű magyarázata, hogy az új autók értékesítése és a használtak behozatala is évről évre határozottan emelkedik, azaz egyre több üzembentartó jelentkezik vadonatúj azonosítóért az okmányirodákban.

Tisztán látszik az elmúlt 4 betű használati idején az adott évi forgalomba helyezések nagysága. A válság előtti pörgő piacon a J és a K betűk két-két esztendőig sem éltek, míg az L-t négy évnél is hosszabb ideig adták, az utána következő M betűt pedig az immár éledező, de a 2008 előttinél azért még szerényebb járműpiac  3,5 évig tartotta életben.

Itt látható, hogy melyiket mikortól meddig adták a hivatalok:
– M: 2011.11.22-én szállították az első rendszámot, és 2015.03.11-én adták ki az utolsót
– L: 2007.12.04-én szállították az első rendszámot, és 2012.03.27-én adták ki az utolsót
– K: 2005.12.09-én szállították az első rendszámot, és 2007.10.25-én adták ki az utolsót
– J: 2003.12.22-én szállították az első rendszámot, és 2005.11.11-én adták ki az utolsót.

 

Nem az jön, amire számítunk

Az N után nyilvánvalóan nem a kiadható rendszámok számát jelentősen lecsökkentő NY következik majd a télen, de sokunk meglepetésére nem is az abc szerint utána soron következő O betű, amely kimarad. Helyette

a P betű lesz az új rendszám.

Megkérdeztük erről az illetékes Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatalát. „Azért nem lehet O karakterrel kezdeni, mert összetéveszthető a Q és a 0 karakterekkel (Pl.: OOQ-011)” – így szól a hivatalos magyarázat.

 

Akinek nem tetszik, választhat mást

Továbbra is él a lehetőség, bárki választhat saját magának a még ki nem adott 3 betű és 3 szám milliónyi variációjából bármit, aminek a hatósági díja jelenleg 112 450 forint. Ugyanennyiért azt is kérelmezhetjük a hatóságnál, hogy az autónkon jelenleg használt, valamiért szívünkhöz nőtt azonosítót „egyénileg kiválasztott rendszámmá” minősítsék, így az örök életre megmarad, újabb és újabb autókra áttehető.

A KEKKH által „egyedileg előállított rendszámtáblának” nevezett 4 betű és 2 szám, vagy 5 betű és 1 szám szintén választható 435 000 forintért, itt már sokkal több lehetőség adott nevek, akár értelmes szavak kiválasztására.

Mindennek két feltétele van. Egyrészt nyilvánvalóan szabadnak kell lenni a kiválasztott rendszámnak, amiről az online adatbázisoknál megbízhatóbb információt az okmányirodákban vagy a kormányablakoknál az ügyintézők tudnak adni.

 

A másik feltétel így hangzik: kiadható, ha közrendbe, közerkölcsbe vagy jogszabályba nem ütközik. Itt sok esetben már nem annyira éles a határvonal, szó szerint közöljük az ide vonatkozó magyarázatot.

„Közrendbe ütközőnek kell tekinteni az egyedileg előállított rendszámtáblát, ha annak jelkombinációja sérti Magyarország államberendezkedésének és jogrendszerének az Alaptörvényben meghatározott alapvető elveit és intézményeit, az ott meghatározott alapjogokat és kötelezettségeket, valamint azokat a feltétlen érvényesülést kívánó jogi normákat, amelyek közvetlenül védik az ország társadalmi-gazdasági rendjének alapjait, így különösen, ha a jelkombináció önkényuralmi jelképre utal, illetve jelentéstartalma önkényuralmi rendszert jelképező személlyel azonosítható.

Közerkölcsbe ütközőnek kell tekinteni az egyedileg előállított rendszámtáblát, ha annak jelkombinációja sérti a nagy többség által elfogadott, pozitív értékeket, így különösen, ha az erkölcstelen, durva, agresszív, trágár jelentéstartalomra utal.”

Hogy mi trágár, azt végső soron a kérelmet elbíráló KEKKH dönti el. Jogszabályba ütköző lehet mondjuk a védjegyoltalom alatt álló szó (egy példa: PEPSI), szintén tiltott az NSDAP, de mondjuk a TEK nem tartozik ebbe a kategóriába, annak használata nem ellentétes a jogszabállyal

Nem lesz területalapú rendszám

Pedig Európában ez a legelterjedtebb, a leginkább logikus, és a járműről/üzembentartójáról általában a legtöbb információt adó azonosító. Mivel a használtan behozott ilyen-olyan életkorú járművek nálunk ugyanazt az N betűt kapják, mint a 0 kilométeres vadonatújak (és így volt ez a korábban használt betűknél is), a jelenlegi rendszer szinte semmilyen érdemi információt nem tartalmaz, és meglehetősen nagy a káosz a járművek orrán és farán.

Pár éve komolyan szóba került itthon is a területalapú rendszám bevezetése, amit sokan újabb pénzlenyúlásnak gondoltak. Talán emiatt, talán másért, csendben elült az ötletelés erről. Most megkérdeztük a KEKKH-et, mi a helyzet, azt válaszolták, hogy nincs tudomásuk készülő bevezetésről.

A jelenleg használt abc alapú rendszer a számítások szerint nagyjából 2030 környékén kifut, elfogynak a betűk. Legkésőbb akkor logikusan mégis csak a területalapúnak kellene jönni.

 

Forrás:http://www.vezess.hu

 



Címkék: autó rendszám

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu