Seat: Seat Leon SC-menetpróba

Szeretettel köszöntelek a Klub SEAT közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 422 fő
  • Képek - 580 db
  • Videók - 404 db
  • Blogbejegyzések - 189 db
  • Fórumtémák - 20 db
  • Linkek - 146 db

Üdvözlettel,

Klub SEAT vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Klub SEAT közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 422 fő
  • Képek - 580 db
  • Videók - 404 db
  • Blogbejegyzések - 189 db
  • Fórumtémák - 20 db
  • Linkek - 146 db

Üdvözlettel,

Klub SEAT vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Klub SEAT közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 422 fő
  • Képek - 580 db
  • Videók - 404 db
  • Blogbejegyzések - 189 db
  • Fórumtémák - 20 db
  • Linkek - 146 db

Üdvözlettel,

Klub SEAT vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Klub SEAT közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 422 fő
  • Képek - 580 db
  • Videók - 404 db
  • Blogbejegyzések - 189 db
  • Fórumtémák - 20 db
  • Linkek - 146 db

Üdvözlettel,

Klub SEAT vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

 

network.hu

A háromajtós Seat Leon inkább a vezethetőségével, mintsem a külsejével szolgál rá a hangzatos Sportcoupé névre. Jobb, mintha fordítva lenne.

 

Meglepőnek tűnhet, de a sportosságra mindig is nagy hangsúlyt fektető Seat csak most, a harmadik generációnál vette rá magát arra, hogy háromajtós változatot készítsen az alsó középkategóriás, Golf-technikára épülő Leonból. Ellentétben a német testvérrel, nem csak az ajtók számát csökkentették, hanem teljesen újratervezték a karosszériát az A-oszlop mögött, bár elsőre nehéz észrevenni a különbségeket. Pedig tényleg mindenhez hozzányúltak: a könnyen variálható MQB padlólemezének hála 3,5 centimétert lecsippentettek a tengelytávból, a tető is alacsonyabban húzódik, a hátsó szélvédő 19 fokkal jobban dől, és a sárvédők is szélesebbek, mint az ötajtóson. Az ilyen kompakt kupék többségétől eltérően a hátsó ablakok nem lőrés méretűek, rendesen ki lehet látni rajtuk.

 

Ruben Rodriguez, a Leon vezető formatervezője különösen büszke volt arra a modell nemzetközi bemutatóján, hogy sikerült a gyártásba vinni a kidudorodó, Z-alakú éleket a kocsi oldalán, valamint, hogy a korábban rengeteg kritikát kapott, sokat kitakaró vastag A-oszlopot jóval karcsúbbra tudták venni. Ennél, és az ajtókeret felső részénél elmentek a legvégső határig, persze a szükséges merevség és biztonság megtartása mellett. A műszaki tartalomért felelős Timo Fuhrmann pedig arra volt büszke, hogy az 1,2-es TSI motorral szerelt, alapfelszereltségű változat csak 1093 kilogrammot nyom, ennél egyes kisautók is nehezebbek. Mint tudjuk, a tömegcsökkentés a fogyasztásra és a dinamizmusra is jó hatással van, a Leon SC legtakarékosabb változata (1.6 TDI, feláras start&stop rendszerrel) például 3,8 literes átlagfogyasztással büszkélkedhet a gyár szerint. Egyébként a turbós, közvetlen befecskendezésű motorok mindegyike ismerős lehet az ötajtósból, de nálunk valamiért a 140 lóerős benzinest nem forgalmazzák.

 

Bár csökkent a tengelytáv, a hátsó üléseken két átlagos méretű felnőtt még így is kényelmesen elfér, és a beszállás sem különösebben nehéz, mivel mindkét első ülés előre is csúszik, amikor a háttámlájukat előre döntik. Nem kell áldozatokat hozni a csomagtartónál sem, a befogadóképesség ugyanúgy 380 liter, mint az ötajtós esetében. Belül sokat fejlődött a minőség a sok kemény műanyaggal rendelkező elődhöz képest, az azonban érződik, hogy a Volkswagen-konszern nem engedte a spanyoloknak, hogy olyan igényes műszerfalat alkossanak, mint amilyen az új Golfban van. Ezért sok a lehangoló, üres felület, a kilincsek nem fémből vannak, derékmagasság alatt már csak kemény anyagokat használhattak, és az érintőképernyő is kisebb és csúnyább grafikájú, mint a Volkswagenben. Ezeknél sokkal zavaróbb, hogy a túl kemény műanyagból készített széles középkonzol nyomhatja a vezető jobb lábát. Ettől persze remekül használható a Leon, rengeteg a tárolórekesz, az összeszerelési minőség kiváló, a kormány fogása pedig közel van a tökéleteshez.

 

http://www.origo.hu/auto/20130529-seat-leon-scmenetproba.html

 

Címkék: menetpróba seat leon sc teszt

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu