Szeretettel köszöntelek a Klub SEAT közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Klub SEAT vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Klub SEAT közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Klub SEAT vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Klub SEAT közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Klub SEAT vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Klub SEAT közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Klub SEAT vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A spanyol Golf, a
sportos Volkswagen. Ilyen és ehhez hasonló jelzőkkel illették
megjelenésekor az új Leon-t. Valljuk be, teljes joggal, mert a Leon
valóban a hetes Golf átirata, nekem mégis más jutott róla eszembe.
Méghozzá az, hogy ez a Leon tulajdonképpen egy előző generációs Audi
és akkor ennél nagyobb dicséretet nem is tudok mondani. Nézzük meg
először kívülről. Ezek az élek, a letisztult vonalak, a sportosság és a
nagyon technós hangulat akár egy Audin is lehetne. Ha hunyorítva
ráképzelnek egy single frame hűtőrácsot akkor egyből feltűnik a közeli
rokonság. Egyetlen dolog nem stimmel, méghozzá az hogy ebben a
kategóriában az Audi ugye az A3 Sportback-et kínálja ami nem igazi
kombi, csak amolyan félmegoldás. Az ötajtós Leon hátulja szerintem
nagyon erősre sikeredett, a kombi sem rossz, de azért itt egy kicsit
fantáziátlanabb a farrész és a lámpa.
A
méreteit tekintve -akárcsak a Golf - ez is a tökéletes középút. Nem
kisautós, de messze nem is egy Octavia. Négy, öt ember elfér kellemesen,
kényelmesen, de azért sosem fogjuk elfelejteni, hogy igen, ez a kompakt
kategória. A csomagtartó valamivel kisebb a testvérénél (587 liter),
erre valójában azért van szükség, hogy papíron azért a Golf legyen a
nyerő. A vezető környezetére viszont megint azt tudom mondani, hogy ez
egy Audi mondjuk 2007-ből. Piros-fehér a világítás, az anyagok
igényesek, szerintem ugyanezeket használták az előző generációs A3-asban
is. Kicsit szögletesebbre vették a hangulatot a Golf-nál, de az
ergonómia persze így is tökéletes. A gyenge láncszem a központi
képernyő. A felbontása és a grafikája is korszerűtlen és lassú is a
rendszer, én nem tudtam megszeretni.
Vezetéstámogató rendszerek módjával rendelhetőek A Leon egyik ütőkártyája az opciós teljes LED fényszóró, ilyet még a Golfhoz se kérhetünk. Töredékét fogyasztja a xenonnak, élettartama gyakorlatilag végtelen és a fénye ennek hasonlít legjobban a természetes fényre. És hát bitang jól néz ki, ha ilyet látnak szembejönni biztosan észreveszik a ragyogó fehér lámpákat. A felára 300 ezer forint, de nem érdemes kihagyni, nagyon feldobja a Leon-t.
Forrás:http://www.stop.hu/auto/seat-leon-st-16-tdi-teszt-leon-a-kombi/1287041/ |
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Óriás a kispályán: SEAT Toledo
Seat Ibiza 1.2 TSI Copa-teszt
Seat Leon Cupra R-teszt
Végtelen tájakra: Seat Altea Freetrack