Seat: Seat Leon ST 1,6 TDI teszt - Leon, a kombi

Szeretettel köszöntelek a Klub SEAT közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 422 fő
  • Képek - 580 db
  • Videók - 404 db
  • Blogbejegyzések - 189 db
  • Fórumtémák - 20 db
  • Linkek - 146 db

Üdvözlettel,

Klub SEAT vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Klub SEAT közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 422 fő
  • Képek - 580 db
  • Videók - 404 db
  • Blogbejegyzések - 189 db
  • Fórumtémák - 20 db
  • Linkek - 146 db

Üdvözlettel,

Klub SEAT vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Klub SEAT közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 422 fő
  • Képek - 580 db
  • Videók - 404 db
  • Blogbejegyzések - 189 db
  • Fórumtémák - 20 db
  • Linkek - 146 db

Üdvözlettel,

Klub SEAT vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Klub SEAT közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 422 fő
  • Képek - 580 db
  • Videók - 404 db
  • Blogbejegyzések - 189 db
  • Fórumtémák - 20 db
  • Linkek - 146 db

Üdvözlettel,

Klub SEAT vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

A spanyol Golf, a sportos Volkswagen. Ilyen és ehhez hasonló jelzőkkel illették megjelenésekor az új Leon-t. Valljuk be, teljes joggal, mert a Leon valóban a hetes Golf átirata, nekem mégis más jutott róla eszembe.

Méghozzá az, hogy ez a Leon tulajdonképpen egy előző generációs Audi és akkor ennél nagyobb dicséretet nem is tudok mondani. Nézzük meg először kívülről. Ezek az élek, a letisztult vonalak, a sportosság és a nagyon technós hangulat akár egy Audin is lehetne. Ha hunyorítva ráképzelnek egy single frame hűtőrácsot akkor egyből feltűnik a közeli rokonság. Egyetlen dolog nem stimmel, méghozzá az hogy ebben a kategóriában az Audi ugye az A3 Sportback-et kínálja ami nem igazi kombi, csak amolyan félmegoldás. Az ötajtós Leon hátulja szerintem nagyon erősre sikeredett, a kombi sem rossz, de azért itt egy kicsit fantáziátlanabb a farrész és a lámpa.



A méreteit tekintve -akárcsak a Golf - ez is a tökéletes középút. Nem kisautós, de messze nem is egy Octavia. Négy, öt ember elfér kellemesen, kényelmesen, de azért sosem fogjuk elfelejteni, hogy igen, ez a kompakt kategória. A csomagtartó valamivel kisebb a testvérénél (587 liter), erre valójában azért van szükség, hogy papíron azért a Golf legyen a nyerő. A vezető környezetére viszont megint azt tudom mondani, hogy ez egy Audi mondjuk 2007-ből. Piros-fehér a világítás, az anyagok igényesek, szerintem ugyanezeket használták az előző generációs A3-asban is. Kicsit szögletesebbre vették a hangulatot a Golf-nál, de az ergonómia persze így is tökéletes. A gyenge láncszem a központi képernyő. A felbontása és a grafikája is korszerűtlen és lassú is a rendszer, én nem tudtam megszeretni.

Vezetéstámogató rendszerek módjával rendelhetőek
A Leon egyik ütőkártyája az opciós teljes LED fényszóró, ilyet még a Golfhoz se kérhetünk. Töredékét fogyasztja a xenonnak, élettartama gyakorlatilag végtelen és a fénye ennek hasonlít legjobban a természetes fényre. És hát bitang jól néz ki, ha ilyet látnak szembejönni biztosan észreveszik a ragyogó fehér lámpákat. A felára 300 ezer forint, de nem érdemes kihagyni, nagyon feldobja a Leon-t.




Az 1,6 TDI 90 lóerős alaphangon, de a konszernen belül rengeteg teljesítményszinttel készül és Fabiától Passatig lehet vele találkozni. A cikkben szereplő Leon esetében 105 lóerős teljesítményt nyújt, ez szerintem az alsó határa annak, amit még meg szabad venni. Nyilvánvalóan nem lesz vele vadállat a Leon, de legalább a normál autópályatempónál, egy-egy előzésnél nem kell vele rettenetesen szenvedni. A fogyasztás meg szokás szerint irgalmatlanul alacsony, városban simán 6 liter, de amint elhagytuk a településjelző táblát könnyedén 5 liter alatt tartható. És ha már csak 300-zal kell majd szorozni, akkor az egész baráti összegre jön ki 100 kilométerenként.

Vezetni én nagyon szeretem ezeket a modern, Volkswagen-konszern autókat, de nem biztos, hogy a hölgyek is így vannak ezzel. Mert minden kicsit nehezebben jár, mint a többiekben (franciák, koreaiak, japánok). A kormányműnek súlya van, ahogy a pedáloknak is, hosszú dugózáskor fárasztóvá is válhat. A váltó is nagyon határozottan jár és csak ötfokozatú, rendre be akartam tenni hatodikba.
Az egyik legklasszikusabb kasztni a kombi és én, mint konzervatív családapa valamiért még mindig nagyon szeretem. Persze jók a különböző méretű egyterűk, crossoverek, de egy jó kombi is nagy telitalálat tud lenni. A Leon ST pedig egy jó kombi. Minőségi, takarékos és kellőképpen tágas, de mégsem túlzóak a méretei. Felára egyébként az ötajtóssal szemben alig 200 ezer forint, tehát mindenképpen megéri annak, akinek évente legalább egyszer szüksége van síeléshez, bútorvásárláshoz, költözködéshez egy kicsit több helyre.

A dízel kombi 6,5 milliós listaárára még több, mint félmilliónyi extra jött rá, így valamivel hétmillió feletti összeget kell a tesztben szereplő kocsiért leszurkolni. Reális ár érte azt gondolom, de nehezen nevezhető olcsónak. Az eldöntendő kérdés igazából az, hogy Golf kombit veszünk a presztízs miatt, Octavia-t a méretei miatt vagy Leon-t amiatt, hogy ez hasonlít legjobban az Audira. Nálam ez utóbbi is erős érv.

 

Forrás:http://www.stop.hu/auto/seat-leon-st-16-tdi-teszt-leon-a-kombi/1287041/

Címkék: 6 tdi autó seat leon st 1 teszt

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu