Szeretettel köszöntelek a Klub SEAT közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Klub SEAT vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Klub SEAT közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Klub SEAT vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Klub SEAT közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Klub SEAT vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Klub SEAT közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Klub SEAT vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Röviden - Seat Leon ST 1.4 TSI |
|
---|---|
Mi ez? | A Volkswagen csoporthoz tartozó spanyol márka alsó középkategóriás kombija, a Golf alapjaira építve |
Mit tud? | Nagy csomagtérrel, kulturált működéssel, elfogadható fogyasztással szolgálni egy átlagcsaládot |
Mibe kerül? | A listaár kecsegtető ajánlata 1,2 TSI motorral 86 lóerővel 4,2 millió, a teszten szereplő 1,4 TSI 150 lóval már 6,7 millió |
Kinek jó? |
Annak, aki elérte életének "kombi Golfot akarok" nyugvópontját, de némileg egyedibb családi kombit tudna a garázsban |
Úgy tűnik, a Seat
lassan, fokozatosan maga mögött hagyja a nehéz, csőddel fenyegető
időszakot, és kilábal a sikertelenség gödréből. Az új középcsatár, a
SEAT Leon beváltotta a hozzá fűzött reményeket, a 2012-es eladásokhoz
képest 9-25,4 százalékos növekedést tudtak elérni a különböző európai
piacokon, összesen 355 000 autót értékesítve a 2013-as évben. Ebből a
Leon és különféle verziói 102 000 legyártott darabbal (44 százaléka az
össztermelésnek) vették ki a részüket, kétségtelen tehát, hogy a típusra
figyelni kell.
A friss kombiverzió tesztjén szerzett
tapasztalatok alapján folytatódhat ez a felívelés, a SEAT keresztségben
ST (Sports Tourer) nevet kapott puttonyos méltó tagja lesz a sikeres
Leon típuscsaládnak.
Ha bonyolult, harsány
a külső, akkor az érkező kombi gyakran hoz apró változásokat. A
rövidebb karosszérián még jól mutató, lendületes, sűrű íveket át kell
rajzolni a harmónia megtartása végett, viszont a SEAT Leon ST esetén nem
volt szükség ilyesmire.
Mivel javarészt a vízszintes
karaktervonal uralja az oldalnézetet, (nincs meredek ív, törés, vagy
hullám) ezért a hossznövekedést elfedő tervezői trükkök elmaradtak. Csak
megnyúlt a far, és ettől a Leon még marad az a pár egyedi vonással
feldobott Audi-hasonmás, aminek ötajtósként megszoktuk. Számokkal
kifejezve mindez 27 centiméteres többlethosszt jelent az ötajtós
kivitellel összemérve, változatlan, 2636 milliméteres tengelytáv
mellett.
El kell ismerni, a Leon legvonzóbb külső szépségtapaszai a hiperagresszív, szögletes nappali menetfénnyel szerelt LED lámpatestek itt is működnek, de felcsavarozhatnánk egy ezeréves Ibizára is, akkor sem vesztenének dögösségükből.
Belső tér, csomagtartóAz életben rengeteg
tevékenységet jó hátulról kezdeni, és a kombik tesztje is ebbe a
kategóriába tartozik, hiszen mi más lehetne fontosabb ebben az esetben,
mint a puttony? A csomagtartó alsó pereme 65 centi magasan található, és
109 centi széles cuccot is betuszkolhatunk a megszokott módon, a
billenő SEAT márkajellel nyitható ötödik ajtón keresztül.
Trükkök
nélkül, alapfelállásban 587 literes tér áll rendelkezésre a duplafenekű
csomagtartóban. Ebben az esetben sík a padló, a nehéz rakomány
pakolását nem nehezíti perem, de ha a méret a lényeg, akkor a
csomagtér-padló alsó állásba reteszelésével bővíthető a tér. Ha ez sem
elég, akkor a hátulról könnyen elérhető kart meghúzva máris
egyharmad-kétharmad arányban zuhannak előre a második üléssor háttámlái.
Szokásos kombis trükk, sajna így nem kapunk sík felületet, felfelé van
egy kis emelkedő, tehát az üveglapok szállításáról lemondhatunk.
Viszont
a bringa jöhet, egy-két átlagos férfikerékpárt röhögve elnyel a SEAT
Leon ST, sőt a hosszú, keskeny tárgyak szállítása sem akadály az
anyósülés háttámlájának előredöntésével. Ez is egy mozdulat csak, így
akár 2,67 méterig nyújtózhatunk.
Az
összeszerelés minőségével nincs gond, a funkciók hozzák a
Volkswagen-csoportnál megszokott egyértelmű logikát, csak pár apróságon,
például a fekete műanyag kilincseken látszik, hogy azért van pár
előjoga a közös építőkészletből készülő német testvérmodelleknek. Némi
egyéni vonást azért hagytak a SEAT számára, ilyen a jellegzetes
műszeregység, hat óráról induló mutatókkal, és szögletes stílusú
számokkal.
Motor | otto |
Teljesítmény | kW (122 LE) |
Gyorsulás (0-100 km/h) | 9.3 mp |
Végsebesség | 202 km/h |
Fogyasztás (vegyes) | 5.2 l/100km |
Listaár: | 5 974 310 Ft |
Az 1,4 literes turbós-benzines TSI motor ebben a típusban 140
lóerővel szolgálta a haladást, ami több mint elég a lurkókat, felfújható
gumikrokodilt, oldalbordát szállító családapának. Legalábbis a többi
utas szempontjából mindenképp. Lehet, hogy bonyolult darab, de a
mindennapokban mutatott teljesítménye, rendkívül sima, hangtalan járása,
takarékossága alapján megérdemeltnek tűnik a folyamatosan fejlesztett
blokk által 2006 óta begyűjtött 12 díj az "Év Motorja" zsűritől. (Az
EA211 kódjelű motor hét kategória győztes, két abszolút győztes, két
"Legújabb Új Motor" ("Best New Engine") és egy "Év Zöld Motorja" ("Green
Engine of the Year") díjat tudhat magáénak.)
Hogy járt-e a
motor, vagy épp lekapcsolta a start-stop, arról csak a fordulatszámmérő
tanúskodott, és végül 6,6 literes átlaggal zárult a 600 kilométeres
tesztút, tehát a motor kitűnő választás az autóhoz, akár a kedvezőbb
fogyasztású dízelekkel szemben is.
Mivel a tesztautóból
hiányzott a futómű, a gázreakció, a kormányzás karakterét hangoló
választható vezetési üzemmód, így egy arcát mutatta meg a SEAT Leon ST. A
BMW 220d kupéból átülve pillekönnyű, visszajelzésektől mentesnek tűnt a
kormányzás, de nyilván nincs értelme a kategóriákon átnyúló
összehasonlításoknak. Pár nap alatt már átállt a kezem, és ráhangolódva
pont annyira tűnik sportosnak az autó, amennyire egy kompakt kombitól
elvárhatjuk, egész szépen fordult a 17 colos kerekeken, magabiztosan,
nagyobb tempónál is kiszámíthatóan.
Kellően feszes a
felfüggesztés, de ugyanakkor elég hosszúak a rugóutak ahhoz, hogy
egy-egy kátyú ne legyen gerincre mért hirtelen csapás. Nem rázott, nem
kopogott kifejezetten csúnyán a keresztirányú bordákon sem, amely a
legnagyobb ellensége a futóműveknek.
Furcsa mód a váltót érheti kritika, nehézkesen pattantak helyükre a fokozatok, a harmadik sebességet erélyes határozottsággal kellett kapcsolni. Mivel eddig erre nem volt példa, a próbált Golf-Octavia-Leon típusoknál, talán csak a gyártósorokon mindenhol fellelhető apró minőségbeli eltéréseknek tudható be a bosszantó apróság.
Költségek, összegzésEllenfele
akad bőven a SEAT Leon ST-nek. Rögtön itt a francia ellenlábas, az idei
"Év Autója" cím elhódítója, a hamarosan érkező Peugeot 308 puttonyos,
SW kivitele, alaphelyzetben 610 literes csomagtérrel. De ott van még a
Honda Civic Tourer 624 literrel, a házon belüli konkurensekről, a Škoda
Octaviáról és a Golf kombiról már nem is beszélve.
Vetélytársak árai |
Listaár, forint |
|
Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI |
6 426 580 | |
Škoda Octavia 1.4 TSI |
5 762 000 |
|
Opel Astra ST 1.4 T Active | 5 860 000 | |
Ford Focus Kombi 1.6 SCTI | 5 439 000 | |
KIA Cee'd SW 1.6 GDI |
4 979 000 |
Alapára
4,2 millió forint, a tesztautóban található 1,4 literes TSI motor pedig
Style felszereltségi szinttől érhető el, 125 lóerővel 6 318 480 forint,
a 150 lovas, hengerlekapcsolásos ACT technológiája miatt extra
takarékos kivitel pedig 6 717 260 forintos listaáron szerepel jelenleg.
|
|
|
- 12 V-os csatlakozó | - Csomagfogó háló | - Csomagtér és kesztyűtartó világítás |
- Elektromos ablakemelők elöl | - ESP [elektronikus menetstabilizáló] + ASR [kipörgésgátló] | - Fejtámlák elöl-hátul [5 db] |
- Fékrendszer: blokkolásgátló fékrendszer [ABS] | - Fordulatszámmérő | - Hátsó ablaktörlő-mosó berendezés |
- Indításblokkolás | - Információs rendszer: fedélzeti számítógép | - ISOFIX rögzítési pontok hátul |
- Kartámla elöl | - Keréknyomás ellenőrző rendszer | - Kerékőr |
- Kormánykerék: magasság-és távolságállítású | - Központizár távirányítással | - Külső hőmérsékletmérő |
- Külső visszapillantó tükrök elektromosan állíthatók és fűthetők | - Külső visszapillantó tükrök és kilincsek a karosszéria színében | - Légkondícionáló berendezés [ACC] automatikus |
- Légzsák a vezető-és utasoldalon, oldallégzsákok elöl, | - Műszerfal betétek: króm | - Olvasólámpa elöl |
- Pohártartó elöl | - Pótkerék: szükségkerék | - Rádiótelefon-kihangosítás [Bluetooth] |
- Sebességszabályozó [tempomat] | - Sebességváltómű: 6 fokozatú mechanikus | - Stop&Start rendszer: a motor automatikus leállítása és |
- Szervokormánymű | - Színezett üvegek | - Térdlégzsák a vezetőoldalon |
- Ülés alatti tárolórekeszek elöl | - Ülések hátul: lehajtható és osztható | - Ülések: állítható magasságú vezető-és utasülés |
- Ülések: komfortülések | - Utasoldali légzsák: kikapcsolható | - Világítás: 'Coming-Home' funkció |
- Világítás: állandó nappali fényszórók | - Világítás: kanyarkövető ködfényszórók elöl |
Alcantara kárpit csomag: sportülések bőr/Alcantara | 176 530 Ft | |
Biztonsági csomag: Hátsó biztonsági övek bekapcsolására | 45 720 Ft | |
Bőrülés csomag: bézs sport ülések CORNSILK bézs/fekete bőr kárpit | 527 050 Ft | |
Bőrülés csomag:fekete sportülések CORNSILK bézs/fekete bőr kárpit | 527 050 Ft | |
Bőrülés csomag:szürke sportülések CORNSILK bézs/fekete bőr kárpit | 527 050 Ft | |
Design csomag LIFESTYLE: 16" alufelni, kanyarkövető ködlámpa elől | 265 430 Ft | |
Design csomag SPORT: 16" alufelni, kanyarkövető ködlámpa elől | 327 660 Ft | |
Elektromos ablakemelők hátul | 71 120 Ft | |
Fényezés: fehér | 43 180 Ft | |
Fényezés: metál | 139 700 Ft | |
Kerékabroncsok: négy évszakos 16''-os könnyűfém keréktárcsához | 261 620 Ft | |
Komfort csomag: Tempomat, hátsó tolatóradar | 138 430 Ft | |
Külső visszapillantó tükrök elektromosan behajthatók | 35 560 Ft | |
Könnyűfém keréktárcsák: Dynamic 17'' | 138 430 Ft | |
Légzsák, oldalsó [hátul] 2db. | 86 360 Ft | |
Media System Plus: 5,8'' színes érintőképernyős kijelző, | 88 900 Ft | |
Navigációs media rendszer: 5,8'' színes érintőképernyős kijelző, | 300 990 Ft | |
Praktikum csomag: esőérzékelő ablaktörlő, belső tükör | 39 370 Ft | |
Rádióvétel: digitális (DAB) | 71 120 Ft | |
Riasztóberendezés | 95 250 Ft | |
Seat Full LED: Led nappali menetfény, LED hátsó lámpák, LED első | 420 370 Ft | |
SEAT Sound System: 135 W, 6 csatornás erősítő, 10 hangszóró | 88 900 Ft | |
Színezett hővédőüvegek: sötétítettek | 71 120 Ft | |
Téli csomag: fényszórómosó, fűthető ablakmosó fúvókák, fűthető | 152 400 Ft | |
Tetőkialakítás: Panoráma üvegtető, elektromos | 279 400 Ft | |
Ultrahangos parkolásirányító rendszer elöl-hátul pakolóhelymérő | 172 720 Ft | |
Ultrahangos parkolásirányító rendszer hátul | 106 680 Ft | |
Vezető asszisztens csomag: reflektor és sávtartó asszisztens | 106 680 Ft |
Az autó ára extrákkal együtt: 5 974 310 Ft |
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Biztosan elkészül a terep-Seat
"2011 legjobb autói" szavazás kategóriájának élén
Kiugróan jók a Seat első negyedéves eredményei 2017-ben
A SEAT a Mobil Világkongresszuson mutatja be legújabb digitális projektjeit