Szeretettel köszöntelek a Klub SEAT közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Klub SEAT vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Klub SEAT közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Klub SEAT vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Klub SEAT közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Klub SEAT vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Klub SEAT közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Klub SEAT vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Az atv.hu az új SEAT Alhambrát karosszériája praktikusságáért, magas fokú rugalmasságáért, innovatív technikáiért és kiemelkedő gazdaságosságáért dicséri. Ezekkel a szavakkal mutatja be az új Alhambra 4 WD-t: rendkívül magas minőségi színvonala, illetve - nem csupán az egyterűek körében - kifejezetten igényesnek számító kialakítása további konkrét előnyöket jelentenek számára, nemkülönben kellemes meglepetést okozó árfekvése.
Az
Alhambra 4WD 2011 nyarán csatlakozott a SEAT palettájához. Állandó
összkerékhajtásával e modell mindenfajta talajon és menethelyzetben
jelentős pluszt kínál egyenletesen elosztott vonóerő-átadásának
köszönhetően. Biztonsága és menettulajdonságai tekintetében például téli
körülmények között e rendszer éppoly jelentős előnyt biztosít, mint
például vontatáskor. A legújabb generációt képviselő, elektronikus
szabályzású összkerékhajtási rendszerét alapvetően az optimális
menetdinamika szellemében alakították ki tervezői. Az igényes
konstrukció és harmonikus hangolás jellemezte futóműve révén a SEAT
Alhambra – a márkára oly jellemző módon – e változatában is a
kifejezetten sportos autózás olyan élményével szolgál, ami alapesetben
aligha lenne elvárható egy egyterűtől. Az Alhambra mindemellett a hosszú
utak során nyújtott magas színvonalú kényelmét is teljes mértékben
megőrizte.
A
SEAT Alhambra 4WD egy 103 kW (140 LE) teljesítményű 2.0 TDI
erőforrással és hatfokozatú manuális sebességváltóval készül, a magas
teljesítményszint és gazdaságosság harmonikus egységét kínálva.
Legnagyobb sebessége ennek megfelelően a 191 kilométer/órát is eléri, s
álló helyzetből 11,4 másodperc alatt gyorsít fel százas tempóra. A
TDI-technika azonban 100 kilométerenként beéri átlagosan mindössze 6,0
liter gázolajjal is, kilométerenként 158 gramm széndioxid kibocsátása
mellett*. E kiváló értékekben komoly szerephez jut a fékezési fázisok
alatti energia-visszatáplálás (rekuperáció), illetve az automatikus
motorleállítás és -indítás (Start-Stop System) rendszereit egyaránt
tartalmazó Ecomotive csomag is. Az új SEAT Alhambra 4WD mindezeken túl
SCR-katalizátorral (Selective Catalytic Reduction) készül, amely
összességében a világ egyik legtisztább üzemű dízelmodelljévé avatja.
Az Alhambra4 adatai összefoglalva:
Seat Alhambra 4WD /TDI 115 (7 üléssel) |
|
MOTOR |
|
Hengerűrtartalom (cm3) |
1968 |
Környezetvédelmi besorolás |
Euro 5 (AdBlue adalék) |
Max. teljesítmény lóerő |
140 lóerő 4200-as fordulaton/ |
Max. nyomaték: Nm |
320 Nm 1750-es fordulaton |
MÉRETEK |
|
Tengelytáv (mm) |
2919 |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) |
4854 / 1904 / 1720 |
Csomagtér |
267/809/2430 liter |
Saját tömeg (kg) |
kb. 1860/1823 (7 üléssel) |
MENETTELJESÍTMÉNYEK |
|
Végsebesség (km/h) |
191/184 |
Gyorsulás 0-100 km/h (mp) |
11,4/12,6 |
FOGYASZTÁS (l/100 km) |
|
Város/országút/vegyes |
7,4/5,2/6 |
Tesztfogyasztás |
7,3/5,1 |
CO2 kibocsátás (g/km) |
158/146 |
Az Autó-Motortól Lővei Gergely most nyáron tesztelte az Alhambra4-et, melynek vezetése során a következőket tapasztalta.
Száraz időben minden autó nagyon jól fekszik az aszfalton. Az elektronikusan vezérelt Haldex kuplungos összkerékhajtásból így csak a 90 kg-os többlettömeget tudtam érzékelni.
Az Alhambra4-es nem terepjáró, ahhoz nincs elég hasmagassága. Családi autónak nem olyan jó, mint elsőkerekes fivére, mivel csak öt vagy hat üléssel létezik – a nagyobb helyigényű hátsó tengely miatt nincs hozzá hétszemélyes utastér. Azonban a településeken belül található földutakkal jó eséllyel képes megbirkózni, és akár hóban is nagyobb biztonságot kínál, mint az elsőkerék-hajtású Alhambra, aminél azonos motor és váltó esetén (2.0 TDI, 140 LE, kézi váltóval) az importőr tájékoztatása szerint nagyjából félmillió forinttal lesz drágább.
A 2,0 literes, 140 lóerős dízelmotorból hamarabb fogy el a szusz, mint fronthajtásnál, többet kell dolgozni a hatfokozatú, kézi kapcsolású váltóval. A szabványos fogyasztás a nagyobb tömeg és a nagyobb belső súrlódás (a differenciálmű a hátsó tengelyen helyezkedik el, a kardántengely folyamatosan forog) ellenére nem nő, ami azért legalábbis furcsa.
Kis teljesítményű, 115 lóerős dízelmotorral és fronthajtással is kipróbálhattuk az Alhambrát. A nagy testet gond nélkül mozgatja az erőforrás, amelynek nyomatékát 280 Nm-re korlátozták elektronikusan. Ebből következően sokat kell kapcsolgatni a hatfokozatú váltóval, vagy beletörődünk abba, hogy sokáig tart a gyorsulás. Valamit valamiért: a csendes és gyengének érezhető erőforrással 7,1 l/100-km volt az átlag a próbaút során, ami lényegesen elmarad a 140 lóerős változat 8,0 l/100 km-es értékétől.
Biró Csongor az automenedzser.hu-tól szintén kipróbálta vezetés közben a kocsit.
Meglátásait a következő szavakkal írja le:
Furcsa, hogy a 4WD autókról nem kiabál az összkerékhajtás, sehol
egy felirat, sehol egy logó, ami ezt hirdetné, semmi nem különbözteti
meg az átlagos Alhambrától. Az összkerékhajtási rendszer a pillanatnyi
menethelyzettől függetlenül, a motor felől érkező forgatónyomaték
mindenkor villámgyors és fokozatmentes elosztásáról gondoskodik, extrém
esetekben akár teljes egészében a hátsó tengelyre irányítva azt. A
berendezés központi egységeként az elektronikus szabályzású és
hidraulikus működtetésű lamellás tengelykapcsoló szolgál.
A teljes egészében új fejlesztésű, különösen kompakt és nagy terhelhetőségű konstrukció az első és a hátsó tengely közötti eleve kedvező tömegeloszlás további javítása érdekében a kardántengely végén, közvetlenül a hátsó differenciálmű előtt kapott helyet. A központi differenciálmű tengelykapcsolójában a lamella-csomag olajfürdőben forog, s tagjait a nagy pontossággal és fokozatmentesen szabályozott hidraulikus nyomás préseli egymáshoz.
A központi szabályzóegység ennek érdekében folyamatosan elemzi a menetkörülményeket. Amennyiben az első kerekeken a hajtásból eredő megcsúszás (kipörgés) jelenségét érzékeli, az elektromos dugattyús szivattyú villámgyorsan megnöveli az olajnyomást, amelynek eredményeképpen a központi tengelykapcsoló a forgatónyomaték egy részét haladéktalanul a hátsó kerekekre irányítja át. A nagyméretű nyomástárolónak köszönhetően e folyamat mindössze néhány ezredmásodpercet vesz igénybe.
Összkerékhajtással is rendelhető Magyarországon a Seat népszerű egyterűje, az Alhambra. A nemzetközi menetpróbán izgalmas és veszélyes kanyarokban bizonyította rátermettségét és időjárás-állóságát.
Az összkerékhajtásnak jelenleg csak egy hátránya van az
Alhambrában, az, hogy csak ötszemélyes változatban választható.
Alternatívát az év végén a hat egyéni üléssel szerelt Alhambra 4WD
kínálhat majd, amelynek 2+2+2 üléselrendezése megoldást jelenthet az
öt-hatfős családoknak.
Az Alhambra minden motorváltozata a 200
lovas TSI kivételével stop/start rendszerrel és
fékenergia-visszanyeréssel mérsékli a károsanyag-kibocsátást. Az
Alhambra 4WD mindezeken túl SCR-katalizátorral (selective catalytic
reduction) készül.
Kipróbáltuk a kétliteres dízelmotor takarékos, 115 lovas változatát is, amelyet adókedvezmény hiányában hazánkban nem forgalmaznak.
Felemásra sikeredett az Alhambra 4x4-es ajánlata, az összkerékhajtás prímán működik, a gond inkább a menü összeállításával van és a kiszolgálás sem teljes: Alhambra 4WD csak hatsebességes kézi váltóval és csak a kétliteres turbódízel motor 140 lovas változatával kapható, egyelőre öt üléssel. Hazai ára még nincs, de az importőr tervei szerint a hasonló felszereltségű típusoknál félmillióval kell többet fizetni a négykerékhajtásért.
Az összkerékhajtás intelligens, Haldex-kuplungos, az elektronika dönti
el, mikor kell a hátsó kerekeket is hajtania, normál útviszonyok mellett
az első kerekeket hajtja a motor. A 4x4 hajtás 90 kilós többlet tömeget
jelent, viszont a kocsi 2,4 tonnát képest vontatni. A DSG-váltó
bevezetésének tervezését cáfolták, de minden bizonnyal, ha a piac
igényli, beépítik.
Mindkét tesztút leírása egybecsengően azt jelzi, hogy a 115 lovas
változat nagyon halvány menetteljesítményeket csihol ki a kocsiból. Biró Csongor a
katalán szerpentineken a 140 lovas változatot is gyengének érezte, a
kis dízellel meg csak autópályán és városban haladt.
Az előttünk tesztelők hét literes átlagot hoztak ki a kocsiból 1600 kilométer során - írja. Mi ezt a rövid, nem egészen 50 kilométeres nyugodt teszten 5,1 liter/100 kilométerre javítottuk. Kellett is a javítás, hisz az összkerekes változatot két személlyel hajtva, kihasználva a kanyartapadást sem tudtuk 7,3 literes átlag fölé kergetni. A 280 Nm minden porcikájára szükségünk van a dinamikus haladáshoz, ezt a hatalmas kocsit akkor éri meg a gyengébb motorral választani, ha cserébe támogatást, kedvezményt kapunk. Ilyen számos nyugat-európai országban ösztönzi az alacsony kibocsátású és lóerőszegény autók vásárlását. Nálunk nincs ösztönzés, így nem is érdemes bevezetni ezt a motort. Pedig meghálálná a gondoskodást, 70 literes tankja 1300 kilométeres hatótávot feltételez (ideális esetben).
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Seat Leon ST 1,6 TDI teszt - Leon, a kombi
Óriás a kispályán: SEAT Toledo
Seat Leon SC-menetpróba
Teszten a Seat első elektromos autói