Seat: Alhambra4 - bemutató és tesztút tapasztalatok

Szeretettel köszöntelek a Klub SEAT közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 422 fő
  • Képek - 580 db
  • Videók - 404 db
  • Blogbejegyzések - 189 db
  • Fórumtémák - 20 db
  • Linkek - 146 db

Üdvözlettel,

Klub SEAT vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Klub SEAT közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 422 fő
  • Képek - 580 db
  • Videók - 404 db
  • Blogbejegyzések - 189 db
  • Fórumtémák - 20 db
  • Linkek - 146 db

Üdvözlettel,

Klub SEAT vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Klub SEAT közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 422 fő
  • Képek - 580 db
  • Videók - 404 db
  • Blogbejegyzések - 189 db
  • Fórumtémák - 20 db
  • Linkek - 146 db

Üdvözlettel,

Klub SEAT vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Klub SEAT közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 422 fő
  • Képek - 580 db
  • Videók - 404 db
  • Blogbejegyzések - 189 db
  • Fórumtémák - 20 db
  • Linkek - 146 db

Üdvözlettel,

Klub SEAT vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Az atv.hu az új SEAT Alhambrát karosszériája praktikusságáért, magas fokú rugalmasságáért, innovatív technikáiért és kiemelkedő gazdaságosságáért dicséri. Ezekkel a szavakkal mutatja be az új Alhambra 4 WD-t: rendkívül magas minőségi színvonala, illetve - nem csupán az egyterűek körében - kifejezetten igényesnek számító kialakítása további konkrét előnyöket jelentenek számára, nemkülönben kellemes meglepetést okozó árfekvése.

 

 



Az Alhambra 4WD 2011 nyarán csatlakozott a SEAT palettájához. Állandó összkerékhajtásával e modell mindenfajta talajon és menethelyzetben jelentős pluszt kínál egyenletesen elosztott vonóerő-átadásának köszönhetően. Biztonsága és menettulajdonságai tekintetében például téli körülmények között e rendszer éppoly jelentős előnyt biztosít, mint például vontatáskor. A legújabb generációt képviselő, elektronikus szabályzású összkerékhajtási rendszerét alapvetően az optimális menetdinamika szellemében alakították ki tervezői. Az igényes konstrukció és harmonikus hangolás jellemezte futóműve révén a SEAT Alhambra – a márkára oly jellemző módon – e változatában is a kifejezetten sportos autózás olyan élményével szolgál, ami alapesetben aligha lenne elvárható egy egyterűtől. Az Alhambra mindemellett a hosszú utak során nyújtott magas színvonalú kényelmét is teljes mértékben megőrizte.



A SEAT Alhambra 4WD egy 103 kW (140 LE) teljesítményű 2.0 TDI erőforrással és hatfokozatú manuális sebességváltóval készül, a magas teljesítményszint és gazdaságosság harmonikus egységét kínálva. Legnagyobb sebessége ennek megfelelően a 191 kilométer/órát is eléri, s álló helyzetből 11,4 másodperc alatt gyorsít fel százas tempóra. A TDI-technika azonban 100 kilométerenként beéri átlagosan mindössze 6,0 liter gázolajjal is, kilométerenként 158 gramm széndioxid kibocsátása mellett*. E kiváló értékekben komoly szerephez jut a fékezési fázisok alatti energia-visszatáplálás (rekuperáció), illetve az automatikus motorleállítás és -indítás (Start-Stop System) rendszereit egyaránt tartalmazó Ecomotive csomag is. Az új SEAT Alhambra 4WD mindezeken túl SCR-katalizátorral (Selective Catalytic Reduction) készül, amely összességében a világ egyik legtisztább üzemű dízelmodelljévé avatja.


Az Alhambra4 adatai összefoglalva:

 

Seat Alhambra 4WD /TDI 115 (7 üléssel)

MOTOR

 

Hengerűrtartalom (cm3)

1968

Környezetvédelmi besorolás

Euro 5 (AdBlue adalék)

Max. teljesítmény lóerő

140 lóerő 4200-as fordulaton/
115 lóerő 4200-as fordulaton

Max. nyomaték: Nm

320 Nm 1750-es fordulaton
280 Nm 1750-es fordulaton

MÉRETEK

 

Tengelytáv (mm)

2919

Hosszúság/szélesség/magasság (mm)

4854 / 1904 / 1720

Csomagtér

267/809/2430 liter

Saját tömeg (kg)

kb. 1860/1823 (7 üléssel)

MENETTELJESÍTMÉNYEK

 

Végsebesség (km/h)

191/184

Gyorsulás 0-100 km/h (mp)

11,4/12,6

FOGYASZTÁS (l/100 km)

 

Város/országút/vegyes

7,4/5,2/6
6,9/4,9/5,6

Tesztfogyasztás

7,3/5,1

CO2 kibocsátás (g/km)

158/146

 

 

Az Autó-Motortól Lővei Gergely most nyáron tesztelte az Alhambra4-et, melynek vezetése során a következőket tapasztalta.

 

Száraz időben minden autó nagyon jól fekszik az aszfalton. Az elektronikusan vezérelt Haldex kuplungos összkerékhajtásból így csak a 90 kg-os többlettömeget tudtam érzékelni.

 

 

 

network.hu

 

 

 

Az Alhambra4-es nem terepjáró, ahhoz nincs elég hasmagassága. Családi autónak nem olyan jó, mint elsőkerekes fivére, mivel csak öt vagy hat üléssel létezik – a nagyobb helyigényű hátsó tengely miatt nincs hozzá hétszemélyes utastér. Azonban a településeken belül található földutakkal jó eséllyel képes megbirkózni, és akár hóban is nagyobb biztonságot kínál, mint az elsőkerék-hajtású Alhambra, aminél azonos motor és váltó esetén (2.0 TDI, 140 LE, kézi váltóval) az importőr tájékoztatása szerint nagyjából félmillió forinttal lesz drágább.

 


A 2,0 literes, 140 lóerős dízelmotorból hamarabb fogy el a szusz, mint fronthajtásnál, többet kell dolgozni a hatfokozatú, kézi kapcsolású váltóval. A szabványos fogyasztás a nagyobb tömeg és a nagyobb belső súrlódás (a differenciálmű a hátsó tengelyen helyezkedik el, a kardántengely folyamatosan forog) ellenére nem nő, ami azért legalábbis furcsa.

 

 


Keveset fogyaszt, de nehezen gyorsul a 115 lóerős dízel

Kis teljesítményű, 115 lóerős dízelmotorral és fronthajtással is kipróbálhattuk az Alhambrát. A nagy testet gond nélkül mozgatja az erőforrás, amelynek nyomatékát 280 Nm-re korlátozták elektronikusan. Ebből következően sokat kell kapcsolgatni a hatfokozatú váltóval, vagy beletörődünk abba, hogy sokáig tart a gyorsulás. Valamit valamiért: a csendes és gyengének érezhető erőforrással 7,1 l/100-km volt az átlag a próbaút során, ami lényegesen elmarad a 140 lóerős változat 8,0 l/100 km-es értékétől.

 

 

Biró Csongor az automenedzser.hu-tól szintén kipróbálta vezetés közben a kocsit.

Meglátásait a következő szavakkal írja le:

 


Furcsa, hogy a 4WD autókról nem kiabál az összkerékhajtás, sehol egy felirat, sehol egy logó, ami ezt hirdetné, semmi nem különbözteti meg az átlagos Alhambrától. Az összkerékhajtási rendszer a pillanatnyi menethelyzettől függetlenül, a motor felől érkező forgatónyomaték mindenkor villámgyors és fokozatmentes elosztásáról gondoskodik, extrém esetekben akár teljes egészében a hátsó tengelyre irányítva azt. A berendezés központi egységeként az elektronikus szabályzású és hidraulikus működtetésű lamellás tengelykapcsoló szolgál.

 

A teljes egészében új fejlesztésű, különösen kompakt és nagy terhelhetőségű konstrukció az első és a hátsó tengely közötti eleve kedvező tömegeloszlás további javítása érdekében a kardántengely végén, közvetlenül a hátsó differenciálmű előtt kapott helyet.  A központi differenciálmű tengelykapcsolójában a lamella-csomag olajfürdőben forog, s tagjait a nagy pontossággal és fokozatmentesen szabályozott hidraulikus nyomás préseli egymáshoz.

 

A központi szabályzóegység ennek érdekében folyamatosan elemzi a menetkörülményeket. Amennyiben az első kerekeken a hajtásból eredő megcsúszás (kipörgés) jelenségét érzékeli, az elektromos dugattyús szivattyú villámgyorsan megnöveli az olajnyomást, amelynek eredményeképpen a központi tengelykapcsoló a forgatónyomaték egy részét haladéktalanul a hátsó kerekekre irányítja át. A nagyméretű nyomástárolónak köszönhetően e folyamat mindössze néhány ezredmásodpercet vesz igénybe.

 

 


Forrás: Seat

Összkerékhajtással is rendelhető Magyarországon a Seat népszerű egyterűje, az Alhambra. A nemzetközi menetpróbán izgalmas és veszélyes kanyarokban bizonyította rátermettségét és időjárás-állóságát.



Az összkerékhajtásnak jelenleg csak egy hátránya van az Alhambrában, az, hogy csak ötszemélyes változatban választható. Alternatívát az év végén a hat egyéni üléssel szerelt Alhambra 4WD kínálhat majd, amelynek 2+2+2 üléselrendezése megoldást jelenthet az öt-hatfős családoknak.

Az Alhambra minden motorváltozata a 200 lovas TSI kivételével stop/start rendszerrel és fékenergia-visszanyeréssel mérsékli a károsanyag-kibocsátást. Az Alhambra 4WD mindezeken túl SCR-katalizátorral (selective catalytic reduction) készül.

 

 

Forrás: bcs

 

 

 

Kipróbáltuk a kétliteres dízelmotor takarékos, 115 lovas változatát is, amelyet adókedvezmény hiányában hazánkban nem forgalmaznak.

Felemásra sikeredett az Alhambra 4x4-es ajánlata, az összkerékhajtás prímán működik, a gond inkább a menü összeállításával van és a kiszolgálás sem teljes: Alhambra 4WD csak hatsebességes kézi váltóval és csak a kétliteres turbódízel motor 140 lovas változatával kapható, egyelőre öt üléssel. Hazai ára még nincs, de az importőr tervei szerint a hasonló felszereltségű típusoknál félmillióval kell többet fizetni a négykerékhajtásért.

 

Az összkerékhajtás intelligens, Haldex-kuplungos, az elektronika dönti el, mikor kell a hátsó kerekeket is hajtania, normál útviszonyok mellett az első kerekeket hajtja a motor. A 4x4 hajtás 90 kilós többlet tömeget jelent, viszont a kocsi 2,4 tonnát képest vontatni. A DSG-váltó bevezetésének tervezését cáfolták, de minden bizonnyal, ha a piac igényli, beépítik.

Mindkét tesztút leírása egybecsengően azt jelzi, hogy a 115 lovas változat nagyon halvány menetteljesítményeket csihol ki a kocsiból. Biró Csongor a katalán szerpentineken a 140 lovas változatot is gyengének érezte, a kis dízellel meg csak autópályán és városban haladt.

 

Az előttünk tesztelők hét literes átlagot hoztak ki a kocsiból 1600 kilométer során - írja. Mi ezt a rövid, nem egészen 50 kilométeres nyugodt teszten 5,1 liter/100 kilométerre javítottuk. Kellett is a javítás, hisz az összkerekes változatot két személlyel hajtva, kihasználva a kanyartapadást sem tudtuk 7,3 literes átlag fölé kergetni. A 280 Nm minden porcikájára szükségünk van a dinamikus haladáshoz, ezt a hatalmas kocsit akkor éri meg a gyengébb motorral választani, ha cserébe támogatást, kedvezményt kapunk. Ilyen számos nyugat-európai országban ösztönzi az alacsony kibocsátású és lóerőszegény autók vásárlását. Nálunk nincs ösztönzés, így nem is érdemes bevezetni ezt a motort. Pedig meghálálná a gondoskodást, 70 literes tankja 1300 kilométeres hatótávot feltételez (ideális esetben).

Címkék: alhambra4 teszt

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

B Klári üzente 12 éve

Szivesen vezetnéd, ki tudnád használni az új Alhambrát?

Válasz

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu