Szeretettel köszöntelek a Klub SEAT közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Klub SEAT vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Klub SEAT közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Klub SEAT vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Klub SEAT közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Klub SEAT vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Klub SEAT közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Klub SEAT vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
8 éve | Keczánné Macskó Piroska | 0 hozzászólás
A számok, ahogy lenni szokott, önmagukért beszélnek. A SUV-szegmens, a hazai piacon is rakétaként mozog. Egyetlen gyártó sem teheti meg, hogy kimaradjon belőle. Most a Seatot helyzeti előnybe is hozta anyavállalata, a VW-konszern azzal, hogy a Skodát megelőzve mutatják be első szabadidő-autójukat: a Seat Atecát.
Az itthoni teljes szabadidőautó-eladásokat közel 26 ezer darabosra prognosztizálja idénre a Seat. Ebbe a komoly mezőnybe kívánnak minél hamarabb belépni első kompakt kategóriás SUV-jükkel az Atecával. Kimondva, kimondatlanul a nagyon friss Hyundai Tucson és a KIA Sportage ellenfeleként, egyben cél a szegmens favoritját a Nissan Qashqai-t némileg megszorongatni. Ugyanakkor házon belül is lesz ellenfél, az éppen nemrégiben bemutatkozott VW Tiguan személyében, valamint a jövőre érkező Skoda Yeti-utód részéről.
A Seat Ateca a három éve forgalomban lévő Seat Leon formaiságát viszi tovább, természetesen azokkal a robusztusabb jegyekkel, amit ez a stílus megkövetel. A kocsi a VW-konszernnél használt univerzális elemekből építkezik, a platformja az MQB, amelyre szinte minden keresztmotoros modellt építenek a csoporton belül.
Az Ateca 4,36 méter hosszú, amellyel csak 2 cm-rel rövidebb, mint a
Nissan Qashqai. A tengelytávja 2,63 méter, hasonlóan a Leonhoz, miközben
a szélessége 1,84 méter, a magassága pedig 1,6 méter, azonosan a
Qashqai-jal. A kocsi csomagtere 510 liter, amely jelentősen nagyobb a
Qashqai 430 literénél.
Alapvetően az Ateca is fronthajtású, de
opcionálisan kérhető összkerékhajtással is, igaz, csak az erősebb
benzines és dízel változatok, ezek lesznek opcionálisan hétfokozatú
DSG-váltóval is kérhetők. Ha már itt tartunk, a motortérben a
VW-konszernnél megszokott kínálat található: a dízel 1.6 TDI 115
lóerővel, a 2.0 literes TDI 150 és 190 LE-vel, a benzinesek pedig a
háromhengeres 1.0 literes TSI 115 lovas, az 1.4 literes TSI pedig 150
lovas változatai. A Seat már most bejelentette, hogy lesz az
alapváltozatnál sportosabb FR-verzió is, sőt várhatóan még Cupra-modell
is, amennyiben a kezdeti eladások jól sikerülnek.
Ami az eladhatóságot meghatározza majd igazán, az a felszereltségek és
az árazás aránya. A Seat ebben nyíltan a dél-koreai ellenfeleket
mintázta le. Három felszereltségi szinten kerül a magyar piacon
bevezetésre a modell, a középső Style elnevezésűtől várják a
legtöbbet az importőrnél. Kétség kívül gazdagon ellátott lesz az Ateca a
bevezető kampány idején egy ilyen összeállítással: 17 colos könnyűfém
felnik, hátsó LED-lámpa, kanyarkövető ködfény, fényezett
tükrök-kilincsek, tolatóradar, 2-zónás klíma, 8 colos, érintőképernyős
központi egység, két USB-bement, tempomat, fűthető első ülések, valamint
első full LED-fényszóróegység.
Ami az árakat illeti, egyelőre
csak a belépő modell az 1.0 literes TSI Eco motorral rendelhető
Reference-felszereltségű Ateca árát közölték, amely 4,9 millió forintról indul. Ez így versenyképesnek tűnik.
Forrás:http://hvg.hu
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Kiugróan jók a Seat első negyedéves eredményei 2017-ben
A SEAT a Mobil Világkongresszuson mutatja be legújabb digitális projektjeit
A Seat Ateca az év legészszerűbb újdonsága
Sokkal okosabb és kicsit frissebb a SEAT Leon