Szeretettel köszöntelek a Klub SEAT közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Klub SEAT vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Klub SEAT közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Klub SEAT vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Klub SEAT közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Klub SEAT vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Klub SEAT közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Klub SEAT vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A kedves és misztikus chiptuning szó a vezérlőelektronika már a kész kocsin való utólagos módosítását fedi, méghozzá szoftveres chiptuningot jelent. Optimális beállításokkal ugyanis egész jelentős teljesítménynövekedés érhető el.
Ma már az autók motorjának működési paramétereit (legalábbis ezek nagy részét) már nem mechanikus úton állítják be, hanem ezeket egy központi vezérlőelektronika folyamatosan ellenőrzi, és a pillanatnyi körülményeknek megfelelően - másodpercenként akár több ezerszer - módosítja.
Ennek köszönhetően a korszerű autók sokkal gazdaságosabb üzemelés
mellett nagyobb teljesítményre képesek. A gyártók által beállított
"alapprogram" azonban szinte sohasem használja ki a motor teljes lehetőségeit.
Gyakran az azonos motor-űrméret mellett magasabb teljesítményű (és
persze jóval drágább) modelleknél csak a vezérlőelektronika
beállításaiban van lényeges különbség. A chiptuning a kocsint a gyári beállításának utólagos módosítását jelenti,
melynek során a motor teljesítménye növelhető a biztonságos tartományokon belül.
Mind a benzines- és dízel, turbó benzines, turbódízel üzemű személyautó programozható, melynek vezérlőelektronikájában a program külön memóriaegységben (flash-eprom, eeprom) található. Ennek tartalma módosítható az igényeknek és lehetőségeknek megfelelően. Ezek lehetnek a '90-es évek elején gyártott atmoszférikus (szívó) benzin üzemű, vagy a napjainkban gyártott legfejlettebb turbós, kompresszoros, turbó-dízel, illetve TDI, PDTDI,TDCI, HDI, JTD, MULTIJET, stb... motorok is. A szívó benzin- és dízelmotoroknál általában 10-15%, a turbódízel és turbó benzines motoroknál 20-40% teljesítménynövekedés érhető el rángatás, füstölés és motorkárosodás nélkül.
A módosítások nem véglegesek! Lehetőség van a vezető egyedi igényeinek megfelelő utólagos finomhangolásra, illetve szükség esetén (pl. autó eladásakor vagy a kötelező szervíz idejére) az eredeti gyári vezérlőprogram is visszatölthető, mert a mai korszerű autók legnagyobb része már szervízcsatlakozón keresztül, megbontás nélkül tuningolhatóak.
Egy lehetséges chiptuning programozó hely, ahol további részleteket is megtudhatsz.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Kiugróan jók a Seat első negyedéves eredményei 2017-ben
A SEAT a Mobil Világkongresszuson mutatja be legújabb digitális projektjeit
60 ÉVES A SEAT SZAKMUNKÁSKÉPZŐ ISKOLÁJA
A Seat Ateca az év legészszerűbb újdonsága