Szeretettel köszöntelek a Klub SEAT közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Klub SEAT vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Klub SEAT közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Klub SEAT vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Klub SEAT közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Klub SEAT vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Klub SEAT közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Klub SEAT vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Van akinél a versenyzés szenvedély, másnál csak kikapcsolódás és olyan is, akinél mindezek mellett még üzleti vállalkozás is! Az autóhifis cégek ugyanis itt tudják megmutatni rátermettségüket akár a termékpalettájukat, akár az installáció elkészítésüket tekintve!
A Seat Cordoba esetén is pontosan erről van szó, mely néhány
átépítést megélt már. Pár évvel ezelőtt, még teljes Dragster termékekkel
felvértezve állt neki Zoli a versenyzésnek a Magyar dB Kupa hangminőség
keretein belül. Ezzel párhuzamosan a Pioneer HUMMA Magyar Autó hi-fi
Bajnokságon is feltűnt a Cordoba, melyen az eredményes szereplés elérése
céljából gyakorlatilag teljesen újra kellett faragni az autót!
Az átalakítás a külsőt nem érintette, így maradt a szolidan sportos
megjelenés, melyben jelentős szerepet vállal a méretes, 17 colos
átmérőjű alufelni, amin 205/40-es abroncsok feszülnek. A tökéletes
látványhoz azonban nélkülözhetetlen volt a 60 / 40mm-es ültetőszett is,
melyet hátul még egy 12mm-es nyomtávszélesítővel is kiegészítettek. Ezen
kívül már tényleg csak apróbb módosítások történtek, melyek az
összhatásban mégis sokat számítanak: ablakok sötétítése, az összes gyári
jelzés eltüntetése, és az akusztikai alapot megadó sportdob
felszerelése. A belső ennél lényegesen nagyobb változáson esett át!
Ahhoz, hogy a Pioneer - HUMMA versenyeken is jól szerepeljen a
Cordoba, a szigorú szabályzatnak megfelelő, szakszerű és jól
dokumentált beépítésre, egységes, láthatóan átgondolt komplex
kivitelezésre volt szükség. A márkaválasztás sem volt véletlen, hisz
talán hazánk lehet az egyetlen olyan hely a földön, ahol a hangminőség
versenyen (azon belül is a HUMMA) ennyire kultiválják a u-dimension
márka termékeit. A hangszórók, erősítők beszerelése előtt azonban az
egyik leglényegesebb dologra volt szükség: zajcsillapítás! A
lecsupaszított belsőt több rétegben (2-3 réteg bitumen lapok +
bitumennel átitatott szivacsok) tömték ki, amiből a tető sem maradhatott
ki - speciális hangszigetelő szivacsot kapott. A kábelezéshez használt
anyagokat, szintén gondos választás előzte meg, így végül Impact táp- és
testkábel, valamint Mogami hangszóró (Pure) és RCA (Car Precision)
madzagok kerültek a helyükre. Ez utóbbiak pedig a Pioneer DEH-P88RS-II sláger készülékéből
indulnak.
Nemcsak egyszerűen gyönyörű megjelenésének, remek hangjának és
ár/érték arányának köszönhetően standardnak mondható a haladó
hangminőség kedvelői között!
A jelek többsége nem fog elfáradni az utazásban, hisz mindössze a
kesztyűtartóig kell elszaladniuk, ahol az u-dimension Pro 3.4x-be
landolnak, míg másik részük az Element EL-D61digitális monoblock-ba
jutnak. Előbbi, 4-csatornás kivitelének köszönhetően a teljes
szélessávért felel, melynek alsó tartományát a Pro xM6 16,5cm-es
mélyközép hangszóró változtatja zenévé. Ha csak a gyári helyre, simán
becsavarozva kellene dolgoznia, közel sem teljesítene ilyen meggyőzően.
Mindezt annak köszönheti, hogy kapott egy többrétegű MDF kiemelést -
némileg döntve -, mely szorosan kapaszkodik az ajtóhoz - az átmenő
csavaroknak köszönhetően. A magassugárzók sem csak úgy szigszallaggal
lógatva kerültek az „A” oszlopra, hanem biliárdgolyók belsejébe
kerültek, amiket gondosan választott helyre, süllyesztve
telepítettek! Végül a csomagtér sem úszhatta meg átalakítás nélkül,
melynek nagy részét az RM210 SL típusú mélysugárzónak készített mélyláda
foglalja el. A precíz számítások után egy viszonylag lapos MDF láda,
mely szépen kitölti a hátsó részt. Az esztétikai látvány fokozása
érdekében az elülső rész fekete bőrözést kapott, mely fölé - a hangszóró
védelme érdekében is - egy plexi lap került, ami a lézeres
technológiának köszönhetően a mikro márkanevet viseli szívén. Ezt a
fekete bőr, flokk, kárpit hármasságot viseli magán a teljes installáció
minden egyes része, melyet a fém és kék LED megvilágítások tesznek még
hangulatosabbá.
A végeredménynek nem csak Zoli, az autó tulajdonosa örülhet, hanem a
Pioneer - HUMMA csapata is, hisz 2009-ben gyakorlatilag a Master
5-csatorna kategóriában majd minden versenyt megnyert, így nem csak
Magyar Bajnok lett az évben, de bekerült a válogatott keretbe is -
melynek köszönhetően akár Európában is képviselheti hazánkat az EMMA
hangminőség EB-n.
forrás: www.autohifibolt.hu
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Tavasszal jön az új Toledo
SEAT IBE - élvezetes sportkupé nulla emisszióval
Újdonság a párizsi autószalonon
4 liter alatti fogyasztás?