Seat: A SEAT története - 1. A kezdetektől a 80-as évekig

Szeretettel köszöntelek a Klub SEAT közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 422 fő
  • Képek - 580 db
  • Videók - 404 db
  • Blogbejegyzések - 189 db
  • Fórumtémák - 20 db
  • Linkek - 146 db

Üdvözlettel,

Klub SEAT vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Klub SEAT közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 422 fő
  • Képek - 580 db
  • Videók - 404 db
  • Blogbejegyzések - 189 db
  • Fórumtémák - 20 db
  • Linkek - 146 db

Üdvözlettel,

Klub SEAT vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Klub SEAT közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 422 fő
  • Képek - 580 db
  • Videók - 404 db
  • Blogbejegyzések - 189 db
  • Fórumtémák - 20 db
  • Linkek - 146 db

Üdvözlettel,

Klub SEAT vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Klub SEAT közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 422 fő
  • Képek - 580 db
  • Videók - 404 db
  • Blogbejegyzések - 189 db
  • Fórumtémák - 20 db
  • Linkek - 146 db

Üdvözlettel,

Klub SEAT vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

A SEAT napjainkban

A SEAT - a legnagyobb spanyol autógyártó cég - a Volkswagen konszern tulajdonában van és a cégcsoporton belül az Audi márka családjához tartozik.
"SEAT auto emocion" jelszó a márka piaci céljait és pozícionálást is sugallják, azt, hogy értékeink a sportosság, a figyelemfelkeltő design és az innovatív hajlam.

A modelleket - az Alhambra kivételével - a Barcelona mellett található martorell-i gyárban állítják elő. Az Alhambra Palmelában, Portugáliában készül.

Általában az előállított autók 2/3 részét csaknem 67 országban forgalmazzák. A fennmaradó 1/3 a spanyol piac részére van fenntartva.

 

 

network.hu

 


A márkakereskedői hálózatok folyamatos bővülése mára már világszerte 3 000 értékesítési és szerviz pont létrejöttét tette lehetővé.

Jelenleg 12.976 ember dolgozik a SEAT-nál.

A SEAT az egyetlen spanyol márka, mely saját maga tervezi és gyártja autómodelljeit. A "Centro Técnico de SEAT S.A." nevet viselő fejlesztési közpotban csaknem 1.300 magasan képzett és elismert szakember tevékenykedik.


A SEAT eddigi története évekre bontva (a 90-es évekig)


Az ötvenes évek:


1950 május 9-én megalakult 600 millió Peseta alaptőkével a Sociedad Espanola de Automóviles de Turismo S.A., a SEAT. 51%-ban a Spanyol Nemzeti Ipari Intézet, 42%-ban 6 bank és 7%-ban Fiat voltak az alapító tagok.

1951 Megépítik Barcelonában 20 hektáron a Zona Franca-t, a vámszabad területen lévő gyárat

1953 Az első SEAT - a 1400-as modell B-87.223 Barcelonai rendszámmal -legördül a gyártósorról. Naponta 5 autó készül, és 925 ember dolgozik a SEAT-nál.

1954 93%-ban spanyol beszállítóktól veszik az alkatrészeket. Már 2.936 SEAT készült, és 1.700 munkatársa van a SEAT-nak.

1955 május 5-én hivatalosan megnyitják a közel 200.000 négyzetméteren fekvő gyárat. Már 7.000 SEAT fut az utakon.

1956 1000 új munkatársa van a SEAT-nak. Új gyártósorokat állítanak be. A SEAT elérte első célját, egy éven belül legyártott 10.000. gépkocsit.

1957 bevezetik a 600-as modellt . 5.000 fő dolgozik a SEAT-nál.

1958 a 600-as termelését hatszorosára növelik.


A hatvanas évek


1960 a kumulatív termelés eléri a 100.000-es nagyságrendet.

1961 36.000 SEAT készül egy év alatt.

1962 Elkészült a gépsor az 1500-as modell gyártásához.

1964 június 29-én Madridban megnyílik a SEAT új központi irodája. Közel 10.000 dolgoznak a SEAT-nál. Naponta 300 autó készül. Ezzel a SEAT a legnagyobb európai autógyártó.

1965 Elküldik az első SEAT exportszállítmányt, az 1500-as modellt, Kolumbiába. Bevezetik az 1500-as modellt. Évente 100.000 SEAT készül.

1966 Elkészül az 500.000-ik autó. Bevezetik a 850-es modellt.

1967 a 850-esből naponta 400-at gyártanak. Megalakul a FISEAT, amely a SEAT vásárlók autófinanszírozását támogatja.

1968 májusában bevezetik a 124-es modellt. 200.000 autót gyártanak évente.

1969 legördül a gyártósorról az 1.000.000-ik SEAT, egy sárga 124-es. Több mint 20.000 ember dolgozik a SEAT-nál. 3.500 SEAT-ot exportálnak. Piacra dobják az 1430-ast és az 5 ajtós 124-est.



A hetvenes évek

network.hu

1970 Piacra kerül a 124 Coupé 1600 és az 1800 diesel. Tízszeresére nő az export.

1971 A SEAT Spanyolország legnagyobb ipari vállalata. 55.000 SEAT-ot értékesítenek külföldön. Elkészül az egy üléses Formula 1430-as versenyautó.

1972 Áprilisban már kapható a 127-es modell. 50.000 autót értékesítettek az év első hat hónapjában.

1973 Új autók kerülnek a bemutatótermekbe, a 132-es és az 1430-as Especial 1600. Leállítják a 600-as modell gyártását. 800.000 600-as készült. 78.000 SEAT kerül külföldre, legtöbb Nyugat- Európába.

1974 Elkészül a 2.000.000-dik SEAT. A SEAT forgalma 1 milliárd USA dollár, ezzel az eredménnyel a vállalat a 8. legnagyobb európai autógyártó. Piacra kerül az exkluzív 4 ajtós 127-es. Elkezdődött a 133-as gyártása. Naponta 1.900 SEAT készül. 30.000-en dolgoznak a SEAT-nál.

1975 Ebben az évben a SEAT bevezeti az új 131-est, a 133-ast, az új 124-es modellsorozatot, az átdolgozott 132-es dízelt, és az 1200-as Sport-ot.

1976 január 22-én Pampalonában legördül az első 124 D. Márciusban a genfi autószalonon bemutatják a 3.000.000-ik autót, a 4 ajtós 127-est. Áprilisban bevezetik az öt ajtós 131-est.

1979 Legyártják a 4.000.000. SEAT-ot .



A nyolcvanas évek



1980 májusában a FIAT úgy dönt, hogy megszakítja a SEAT-tal meglévő vállalati kapcsolatát. Ezzel a döntéssel a 30 éves FIAT-SEAT együttműködés megszűnik. Ekkor a SEAT-nál 32.000 ember dolgozik.

1981 A FIAT eladja a Spanyol Ipari Minisztériumnak a részvényeit. A vállalat új stratégiát követ, saját maga tervezi autóit, neveiket spanyol városok -Ronda, Ibiza, Malaga és Marbella- adják.

1982 Új arculata van a cégnek. Szeptember 30-án ipari és kereskedelmi együttműködésről szóló szerződést ír alá a SEAT S.A a Volkswagen AG-val. A szerződés tartalmazza, hogy a SEAT 120.000 gépkocsit gyárt évente, ebből 50.000 darabot exportálnak. A SEAT forgalmazza Spanyolországban a Volkswagen és Audi márkákat, amelyeket részben importál és részben helyben gyárt le.

1983 Legyártják az 5.000.000. SEAT-ot. Elkezdődik a Zona Franca gyárában a VW Passat gyártása. Bevezetik a Fura és a Ronda modelleket. Év végére 84.542 gépkocsit exportáltak.

1984 április 27-én legurul az első SEAT Ibiza a Zona Franca gyártósoráról. Pampalona-ban elkezdik az első Polo-kat gyártani. 1983-hoz képest 76%-kal növekszik az export.

1985 Bevezetik a Malaga Sedan-t. Elkezdik a Santana modell gyártását. 100.000 Polo készül.

network.hu

1986 A 6.000.000. autó is elkészült. Június 1-én a Volkswagen megveszi a SEAT 51%-át, ezzel a SEAT a Volkswagen csoport harmadik márkájává válik. December 23-ára 75%-os részvényese a Volkswagen a SEAT-nak. Bevezetik az 5 ajtós SEAT Ibiza-t. Elkezdik a benzines Terra haszongépjármű gyártását.

1987 Ebben az évben 400.000 autó készült. 250.000 autót exportáltak.

1988 július 7-én elkészül az 500.000. Ibiza. 1980-óta először ér el a gyár 1.68 milliárd pezeta profitot. Év végére 430.000 autót gyártottak.

1989 A Frankfurti Autókiállításon bemutatják a PROTO T típust. Elkezdik a Martorell-i gyár építését, amely Európa legmodernebb autógyára lesz. Kapható az első katalizátoros Ibiza. 8 milliárd pezeta profitot produkál a vállalat.

 

forrás: clubseat.hu

 

Címkék: audi autó motor seat spanyolország történeleméstípus volkswagen

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu