Szeretettel köszöntelek a Klub SEAT közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Klub SEAT vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Klub SEAT közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Klub SEAT vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Klub SEAT közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Klub SEAT vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Klub SEAT közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Klub SEAT vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A SEAT napjainkban
A SEAT - a legnagyobb spanyol autógyártó cég - a Volkswagen konszern
tulajdonában van és a cégcsoporton belül az Audi márka családjához
tartozik.
"SEAT auto emocion" jelszó a márka piaci céljait és pozícionálást is
sugallják, azt, hogy értékeink a sportosság, a figyelemfelkeltő design
és az innovatív hajlam.
A modelleket - az Alhambra kivételével - a Barcelona mellett található
martorell-i gyárban állítják elő. Az Alhambra Palmelában, Portugáliában
készül.
Általában az előállított autók 2/3 részét csaknem 67 országban
forgalmazzák. A fennmaradó 1/3 a spanyol piac részére van fenntartva.
A márkakereskedői hálózatok folyamatos bővülése mára már világszerte 3
000 értékesítési és szerviz pont létrejöttét tette lehetővé.
Jelenleg 12.976 ember dolgozik a SEAT-nál.
A SEAT az egyetlen spanyol márka, mely saját maga tervezi és gyártja
autómodelljeit. A "Centro Técnico de SEAT S.A." nevet viselő fejlesztési
közpotban csaknem 1.300 magasan képzett és elismert szakember
tevékenykedik.
A SEAT eddigi története évekre bontva (a 90-es évekig)
Az ötvenes évek:
1950 május 9-én megalakult 600 millió Peseta alaptőkével a Sociedad
Espanola de Automóviles de Turismo S.A., a SEAT. 51%-ban a Spanyol
Nemzeti Ipari Intézet, 42%-ban 6 bank és 7%-ban Fiat voltak az alapító
tagok.
1951 Megépítik Barcelonában 20 hektáron a Zona Franca-t, a
vámszabad területen lévő gyárat
1953 Az első SEAT - a 1400-as modell B-87.223 Barcelonai
rendszámmal -legördül a gyártósorról. Naponta 5 autó készül, és 925
ember dolgozik a SEAT-nál.
1954 93%-ban spanyol beszállítóktól veszik az alkatrészeket. Már
2.936 SEAT készült, és 1.700 munkatársa van a SEAT-nak.
1955 május 5-én hivatalosan megnyitják a közel 200.000
négyzetméteren fekvő gyárat. Már 7.000 SEAT fut az utakon.
1956 1000 új munkatársa van a SEAT-nak. Új gyártósorokat állítanak
be. A SEAT elérte első célját, egy éven belül legyártott 10.000.
gépkocsit.
1957 bevezetik a 600-as modellt . 5.000 fő dolgozik a SEAT-nál.
1958 a 600-as termelését hatszorosára növelik.
A hatvanas évek
1960 a kumulatív termelés eléri a 100.000-es nagyságrendet.
1961 36.000 SEAT készül egy év alatt.
1962 Elkészült a gépsor az 1500-as modell gyártásához.
1964 június 29-én Madridban megnyílik a SEAT új központi irodája.
Közel 10.000 dolgoznak a SEAT-nál. Naponta 300 autó készül. Ezzel a SEAT
a legnagyobb európai autógyártó.
1965 Elküldik az első SEAT exportszállítmányt, az 1500-as modellt,
Kolumbiába. Bevezetik az 1500-as modellt. Évente 100.000 SEAT készül.
1966 Elkészül az 500.000-ik autó. Bevezetik a 850-es modellt.
1967 a 850-esből naponta 400-at gyártanak. Megalakul a FISEAT,
amely a SEAT vásárlók autófinanszírozását támogatja.
1968 májusában bevezetik a 124-es modellt. 200.000 autót gyártanak
évente.
1969 legördül a gyártósorról az 1.000.000-ik SEAT, egy sárga
124-es. Több mint 20.000 ember dolgozik a SEAT-nál. 3.500 SEAT-ot
exportálnak. Piacra dobják az 1430-ast és az 5 ajtós 124-est.
A hetvenes évek
1970 Piacra kerül a 124 Coupé 1600 és az 1800 diesel. Tízszeresére
nő az export.
1971 A SEAT Spanyolország legnagyobb ipari vállalata. 55.000
SEAT-ot értékesítenek külföldön. Elkészül az egy üléses Formula 1430-as
versenyautó.
1972 Áprilisban már kapható a 127-es modell. 50.000 autót
értékesítettek az év első hat hónapjában.
1973 Új autók kerülnek a bemutatótermekbe, a 132-es és az 1430-as
Especial 1600. Leállítják a 600-as modell gyártását. 800.000 600-as
készült. 78.000 SEAT kerül külföldre, legtöbb Nyugat- Európába.
1974 Elkészül a 2.000.000-dik SEAT. A SEAT forgalma 1 milliárd USA
dollár, ezzel az eredménnyel a vállalat a 8. legnagyobb európai
autógyártó. Piacra kerül az exkluzív 4 ajtós 127-es. Elkezdődött a
133-as gyártása. Naponta 1.900 SEAT készül. 30.000-en dolgoznak a
SEAT-nál.
1975 Ebben az évben a SEAT bevezeti az új 131-est, a 133-ast, az új
124-es modellsorozatot, az átdolgozott 132-es dízelt, és az 1200-as
Sport-ot.
1976 január 22-én Pampalonában legördül az első 124 D. Márciusban a
genfi autószalonon bemutatják a 3.000.000-ik autót, a 4 ajtós 127-est.
Áprilisban bevezetik az öt ajtós 131-est.
1979 Legyártják a 4.000.000. SEAT-ot .
A nyolcvanas évek
1980 májusában a FIAT úgy dönt, hogy megszakítja a SEAT-tal meglévő
vállalati kapcsolatát. Ezzel a döntéssel a 30 éves FIAT-SEAT
együttműködés megszűnik. Ekkor a SEAT-nál 32.000 ember dolgozik.
1981 A FIAT eladja a Spanyol Ipari Minisztériumnak a részvényeit.
A vállalat új stratégiát követ, saját maga tervezi autóit, neveiket
spanyol városok -Ronda, Ibiza, Malaga és Marbella- adják.
1982 Új arculata van a cégnek. Szeptember 30-án ipari és
kereskedelmi együttműködésről szóló szerződést ír alá a SEAT S.A a
Volkswagen AG-val. A szerződés tartalmazza, hogy a SEAT 120.000
gépkocsit gyárt évente, ebből 50.000 darabot exportálnak. A SEAT
forgalmazza Spanyolországban a Volkswagen és Audi márkákat, amelyeket
részben importál és részben helyben gyárt le.
1983 Legyártják az 5.000.000. SEAT-ot. Elkezdődik a Zona Franca
gyárában a VW Passat gyártása. Bevezetik a Fura és a Ronda modelleket.
Év végére 84.542 gépkocsit exportáltak.
1984 április 27-én legurul az első SEAT Ibiza a Zona Franca
gyártósoráról. Pampalona-ban elkezdik az első Polo-kat gyártani.
1983-hoz képest 76%-kal növekszik az export.
1985 Bevezetik a Malaga Sedan-t. Elkezdik a Santana modell
gyártását. 100.000 Polo készül.
1986 A 6.000.000. autó is elkészült. Június 1-én a Volkswagen
megveszi a SEAT 51%-át, ezzel a SEAT a Volkswagen csoport harmadik
márkájává válik. December 23-ára 75%-os részvényese a Volkswagen a
SEAT-nak. Bevezetik az 5 ajtós SEAT Ibiza-t. Elkezdik a benzines Terra
haszongépjármű gyártását.
1987 Ebben az évben 400.000 autó készült. 250.000 autót
exportáltak.
1988 július 7-én elkészül az 500.000. Ibiza. 1980-óta először ér el
a gyár 1.68 milliárd pezeta profitot. Év végére 430.000 autót
gyártottak.
1989 A Frankfurti Autókiállításon bemutatják a PROTO T típust.
Elkezdik a Martorell-i gyár építését, amely Európa legmodernebb
autógyára lesz. Kapható az első katalizátoros Ibiza. 8 milliárd pezeta
profitot produkál a vállalat.
forrás: clubseat.hu
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
A SEAT története - 2. A kilencvenes évektől
Már gyártja a SEAT az Audi Q3-at
A SEAT már képzi az Audi Q3 csapatát
Seat Ibiza Kombi